Mick Foley responds to Roman Reigns’ CM Punk comments

Aug 20, 2021 - by Marc Middleton

WWE Hall of Famer Mick Foley returned to Twitter this week and made a post in defense of former WWE Champion CM Punk.

As noted on Thursday, WWE Universal Champion Roman Reigns spoke with Ariel Helwani to promote his SummerSlam main event against John Cena. Helwani mentioned how Punk and others have talked in the past about part-time talents coming back to take main event spots in WWE. He asked Reigns how he felt about that type of arrangement. Reigns’ response included a shot at Punk.

“I can see it from both perspectives,” Reigns responded. “But I think you said it before, that ‘high tide raises all the boats’ and everybody benefits. So I do think there’s that strange threshold, but I think those statements are coming from bitter people who possibly thought they were better than they really were. When it comes down to it, CM Punk was not as good or as over as a John Cena, wasn’t as good or as over or moved the needle like The Rock. It just was what it was.”

You can click here for Reigns’ full response, which includes comments on how he feels about Cena returning to share a main event with him.

In an update, Foley re-tweeted the video of Helwani talking to Reigns, and stood up for Punk, who is expected to debut for AEW tonight.

“CM PUNK WAS DAMN GOOD, AND DAMN OVER. With one interview he changed the course of the wrestling business. He had great matches with a wide variety of opponents on a nightly basis. When/if he returns to wrestling, he will once again be damn good and damn over. @CMPunk,” Foley wrote.

Reigns and Punk have not responded to Foley’s comments as of this writing, and Punk has not addressed the original comments from Reigns.

On a related note, Foley announced back on August 3 that he was taking “a couple weeks” away from Twitter as the “constant, needless COVID deaths are beating the F out of me, emotionally.” He returned to Twitter on the afternoon of Tuesday, August 17 and thanked his fans for understanding.

“I’m back from my two week twitter break. Social media can be a little overbearing sometimes. Thanks for understanding. Have a nice day!,” he wrote.

Stay tuned for more. You can see Foley’s related tweets below:

9 Responses

  1. Disgruntled Jobber says:

    Reigns is like Charlotte. Born standing on third and thinking they hit a triple.

  2. Jake Allen says:

    Punk is a promo master. Maybe if he debuts tonight, he’ll address Roman and crap all over how it took Vince 10 years to get him over while Punk did it on his own in less than 5?

  3. Jon says:

    Punk was over. But at the same time he wasn’t cena Austin rock even hhh and Foley over. I also think Punks credibility took a hit with his ufc career plus with him bring 42 now… they will pop a rating maybe but doubt it lasts cuz Sting was more over in his prime than punk and viewership stays the same. Wrestling used to be cool.. now it’s not.

  4. dooman says:

    roman has same in ring talent has zena that can have their 6 move 5 mins matches both can never entertain or do what punk was able to do

  5. art123guy says:

    @Jake Allen-Maybe IF he debuts tonight?!?!?!?! If he doesn’t, as Cornette says, they’ll set the seats on fire at the United Center.
    @Jon–We are never gonna see anyone as over as those you mentioned. Punk is about as close as anyone is gonna get in today’s programming.

  6. John says:

    @art123guy yeah I consider John Cena, Brock Lesnar, Batista, Daniel Bryan and CM Punk the last over talent since late 2001

  7. John says:

    Look at mid 2000’s and late 2000’s no stars really developed or mattered. Like if Chris Masters, Snistsky, Heidenreich or Carlito were to sign to AEW no one cares. Sting signing to aew didn’t matter at all. For two reasons, he is old, and people over estimated his popular and value. Can you name five stars from 2002 to 2011 besides john cena, batista, rvd, kurt angle and brock lesnar that were new popular wrestlers that at least were as popular as hhh during the attitude era? I’m using hhh as a comparison because no one was as white hot as the Rock and Stone Cold and Mankind were. HHH was three notches below them at that time.

  8. Steve says:

    Don’t kill Roman. Yes Punk was, but never Cena or Rock levels. You can’t argue with the point Riman made. Now CM Punk 7 yrs from his prime will people expect something that never was and just eat it up.

  9. Stonz says:

    Well Punk DID debut in AEW and I would love to have been a fly on the wall wherever Vince was to hear him yell “Goddammit!” over and over lol. I’m sure WWE is more than a little worried now.

Leave a Reply